אבולוציה של אתר אינטרנט

אבולוציה של אתר אינטרנט

"אינטרנט" העסק של המחר, לכולנו החלום לפתוח אתר ולהצליח בגדול. זה מקושר איפשהוא ביחד עם הצלחה להקים עסק משגשג, לפעמים זה אף מתחיל בנאיביות יקומית שמובילה להצלחה בינלאומית.

 

 

ממה מורכב אתר אינטרנט ומה הוא סוד ההצלחה?

 

כמו בכל דבר בחיים גם לאינטרנט יש סודות מקצועיים, סודות שגורמים למהפך של אתר אינטרנט גוסס לאתר אינטרנט משגשג בשינוי של משפט או צבע. הסודות הללו טמונים בסדר באתר, בנוחות הגלישה ואיתור המידע, בגרפיקה, במלל, בתכנים וגורמים נוספים שונים ומשונים.

 

 

סודות רבים טמונים בעיצוב של האתר למשל:

  

דפים שכתובים בעברית (מימין לשמאל) אנו סורקים באינסטינקט בסיסי מהפינה הימנית העליונה לפינה השמאלית התחתונה – כך שאם יש משהו שאתה מעוניין להפנות אליו את תשומת הלב מומלץ מאוד שיופיע בפינה העליונה הימנית של המסך.

  

לצבעים הנבחרים יש משמעות פסיכולוגית המשפיעה על מצב הרוח של הגולש:

  

אדום מתקשר לאהבה, תשוקה, סכנה, אזהרה, ריגוש, אוכל, דחף, פעולה והרפתקאה.

 

כחול מתקשר לאמון, הצלחה, רצינות, רוגע, כוח, מקצועיות.

 

ירוק מתקשר לכסף, טבע, חיות, בריאות, רפואה, חיים, הרמוניה.

 

כתום מתקשר לנוחות, יצירתיות, חגיגה, כיף, צעיר וזמינות.

 

סגול מתקשר לאצולה, צדק, דו משמעות, אי ודאות, מותרות, פנטזיה וחלומות.

 

לבן מתקשר לתמימות, טוהר, נקיון ופשטות.

 

צהוב מתקשר לסקרנות, שובבות, שמחה ובידור.

 

ורוד מתקשר לרכות, מתיקות, תמימות, צעיר, נעימות.

 

חום מתקשר לאדמה, טבע, שבטי, פרימיטיבי, פשטות.

 

אפור מתקשר לטבעיות, שיוויון, מאופק.

 

שחור מתקשר לרצינות, אפלה, מיסתורין, סודיות.

  

אתרי מכירות למשל משתמשים בשילוב של כחול, כתום.

  

בבחירת הצבע לאתר שלך חשוב להשתמש בצבעים המתאימים לנושא האתר, צבעים שמשדרים את הרגש המתאים לאוירה הדרושה, וצבעים הרמוניים המשלימים את  סכמת הצבעים. חשוב מאוד לזהות את הצרכים השיווקיים ולהעביר את המסרים הפסיכולוגיים המתאימים דרך הצבעים הנבחרים.

  

לעיתים אף מומלץ וחכם להריץ בדיקה של אותו אתר עם סכמת צבעים שונה במקצת ולבדוק לאיזו סכמה יש את ההשפעה הטובה ביותר על המכירות שלך. אופציה נוספת היא להקים את אותו אתר בעיצובים שונים ולבדוק מול הסטטיסטיקות איזה מהעיצובים מספק את יחס ההמרה הטוב ביותר למטרותיך.

  

אתר אינטרנט כושל

  

עסקים רבים מתייחסים לאתר האינטרנט שלהם כשער כניסה לעסק ותו לא. עסקים מוצלחים מתייחסים לאתר האינטרנט שלהם כעסק נוסף.

  

אילו המתייחסים לאתר כשער כניסה מין הסתם לא ישקיעו שום מאמץ מעבר להקמתו, המוצלחים יעזרו בכל הכלים שברשותם למינוף האתר, כיוונון, שידרוג והרחבה.

  

האם ברשותך האמצעים הדרושים להקמת אתר אינטרנטי משגשג?

 

 

צעד ראשון באבולוציה, הקמת האתר.

  

החלטת להקים אתר אינטרנט לעסק שלך, אתה רוצה חשיפה, אתה רוצה לקוחות חדשים, או שסתם בא להיות להיות שם, כי היום, אם אתה לא שם אתה לא קיים – ציטוט "דפי זהב".

  

אתה מגיע עם המון אנרגיות, רצון ותקווה שהאתר שאתה מתכנן יכניס תזרים לקוחות חדש לעסק שלך. אתה מוכן להשקיע וגם יש ציפיות, האם הציפיות שלך גבוהות?

  

באופטימיות קוסמית אפשר לסכם את הציפיות ביצירת אתר אינטרנט כך:

 

- חשיפה ומידע ללקוחות חדשים וקיימים

 

 - המכירות ירקיעו שחקים.

  

אך מה באמת הציפיות שלך? בכמה לקוחות חדשים אתה מעוניין בחודש? האם האתר יבצע עבורך את המכירה, האם הוא יהיה משכנע מספיק ליצור את המכירה או לבצע Presale מספיק טוב בכדי שכל לקוח שיופנה דרך האתר יהפוך למכירה בפועל.

  

נקודת המפתח – יצירת אתר אינטרנט מוכר.

  

יכולות להיות לך דרישות רבות מאתר האינטרנט שלך:

 
  • כרטיס ביקור – "אם אתה לא שם אתה לא קיים".
  • דרך להציג ללקוחות פוטנציאלים וקיימים את מגוון השירותים שלך.
  • דרך להציג את הקטלוג, מידע מעמיק על מוצרים ואפילו מחירון.
  • שיווק, קדם מכירה, מכירה ואף סליקה ממוחשבת.
  • דרך להביע את יכולותיך מעל המתחרים שלך.
  • המלצות של לקוחות. 
  • אפשרות להורדת טפסים, העברת מידע לעובדים, ספקים ולקוחות.
  •  תמיכה טכנית. 

כמובן, ישנם אינספור אפשרויות.

  

טלפונים, ריצות, פגישות, ..., חודש עובר ... והופ! האתר באויר מוכן לפעולה.

  

צעד שני באבולוציה, שקלול

  

היו לך ציפיות - האם ברשותך הכלים לבדיקת מימוש הציפיות? איך הגיעו אליך הלקוחות לפני הקמת האתר והאם מגיעים אליך לקוחות דרך האתר החדש? מה בנוגע לכמות המכירות - האם האתר שיפר את המחזוריות שלך? מה בנוגע לזמן המכירה - האם האתר קיצר את תהליך המכירה?

  

ישנם פרמטרים רבים למדידת מטרותיך, האם האתר והעסק שלך מספקים את הכלים הדרושים למדידה.

  

צעד שלישי באבולוציה, שינוי

  

ישנן המון סיבות לשינוי האתר: העסק התרחב – מגוון השירותים שמציעה החברה השתנו, התכנים לא מבצעים את ההמרה הנדרשת – המלל, הצבעים אינם מתאימים, מבצע חדש עולה לאויר, פרטי יצירת קשר הוחלפו – החברה רכשה משרדים חדשים.

  

מנהלי אתרים חכמים ישנו תכנים באתר על בסיס קבוע בכדי להציג עדכניות, חדשנות, כיוונון המכירות ומקצועיות.

  

אתר האינטרנט כמו העסק צריך להיות תמיד עדכני ומוכן לשינויים.

  

צעד רביעי באבולוציה, התרחבות

  

כמו עסק כך גם האתר עם הזמן נדרש לספק שירותים חדשים ללקוחות. הוספה של מנגנוני תמיכה, סליקה אלקטרונית, מוצרי חוויה ופרסום מתקדמים וכיו"ב.

  

מגמה כללית בשוק כיום

  

ישנם מספר סוגים של אתרים הנבנים כיום באינטרנט: אתרים סטאטיים פלאש, אתרים סטאטיים HTML, אתרים דינאמיים בסיסיים ומערכות לניהול תוכן ואף ניהול תוכן מתקדם.

  

המגמה של רוב השוק הנוכחי הוא לדהור במהירות ולהציג אתר תדמיתי סטאטי ובזה מסתיימת לה הרפתקאת האינטרנט עבור בעל האתר, זאת בשל חוסר היכולת להתפתח לשלבים מאוחרים יותר באבולוציה.

  

לאחר בניית האתר יש צורך בבדיקה תקופתית של הסטטיסטיקות, בכדי לבזבז כמה שפחות זמן מומלץ ישר בסוף תהליך הבניה לפרסם את האתר במנגנוני הפרסום שונים ולהזרים תנועה לאתר בכדי לבדוק אם האתר עונה על הציפיות. הסטטיסטיקות מודדות את ההצלחה וכך גם הרעש של צלצול הטלפונים.

  

אך שלב 2 הוא קל לפתרון גם לאתרים סטאטיים בשינוי מזערי שכן קיימים מנגנוני סטטיסטיקה חינמיים המספקים שירותים מדהימים לאיסוף מידע נדרש כגון google analytics. אך זהו פתרון זמני שכן הם יכשלו שוב בשלב 3, מכיוון שאין להם יכולת עידכון פשוטה לכיוונון ולשיפור התכנים באתר בהתאם לסטטיסטיקות.

  

הפתרון האולטימטיבי

  

כעת אנו יודעים שהדרישה לביסוס העסק באינטרנט דורש כלי המספק יצירה של אתר תדמית ותוכן המספק כלים למדידת המטרות, המספק כלים לעדכון, שינוי וכיוונון תכנים ועיצוב, המספק כלים להתרחבות עתידית.

  

בעצם דרוש לנו מערכת ניהול תוכן מתקדמת המספקת בתוכה את כל הרכיבים הדרושים משלב 1 ועד ביסוס של אתר מוכר, מערכת ניהול תוכן המאפשרת שינוי של כל פרמטר הנמצא באתר ללא קושי יוצא דופן, וכדאי שהמערכת תהיה נוחה וקלה לשימוש.


נכתב על ידי עדי כהן 


התרשמתם? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם :