רשת האינטרנט מעניקה במה שווה לכולם כשאין הבדל של ממש בין תאגיד לבין עסק קטן ובינוני, בעזרת תהליך מיתוגי נכון וייזום פעילות שיווק וקשרי לקוחות באינטרנט ניתן להגיע לתוצאות מרשימות. כבעל עסק או נותן שירות תגלה במהרה שרשת האינטרנט שמה אותך במגרש רחב יותר ונדרש ממך להבין יותר את עומק התהליכים, אם עד היום התחרית בנישות צרות מעכשיו אתה נגיש יותר לכולם ואף מתחרה במישרין או בעקיפין ביותר מתחרים, על כן תהליך המיתוג והבידול הוא בעל חשיבות מרובה. מהלך מיתוג אינטרנטי מעמיק את יתרונות המימדים בתהליך המיתוג לדוגמה:
מימד הזמן ? ברשת זמן החשיפה גדול יותר למעשה כל אקט פרסומי הוא מתמשך, אתר האינטרנט שלך נמצא שם 24 שעות ביממה בשביל הלקוח הקיים או הפוטנציאלי.
מימד הפילוח ? בעזרת האינטרנט ויכולות הפילוח הקיימות תוכל להגיע למגוון קהלים ממוקד ביותר ולהציג את המסר בשפה הכי קרובה לקהל הרלוונטי: צעירים,נשים,גברים טון הפרסום גם הוא מפולח: אתרי מכירות יעזרו לך במיתוג מכירתי ואילו אתרים כלכליים יסייעו לך להחשף תדמיתית, שילוב בין פן עיסקי\מכירתי לבין תדמית הוא טוב ונכון ואין סתירה בין השניים.
הכרת השוק ובידול ? חיפוש ראשוני במנועי חיפוש יעניק לך סקירה מיידית של המתחרים שלך, הכנס לאתרים ולמד את "השפה" גם אם אתה נעזר במשרד פרסום,סטודיו או יועץ מיתוג את שפת השטח אתה תבין טוב יותר מכולם. אחרי פילוח טוב והבנת המתחרים תדע במדוייק מהם הצדדים החזקים שלך מולם אלה למעשה היתרונות שיהפכו אותך לשחקן באותו מגרש ובלשון מקצועית: למתג אותך נכון.
האינטרנט כשחקן נוסף ? היום כבר לא מקימים אתר או מפרסמים רק כדי להיות שם, פעל נכון והפוך את האתר שלך לסניף נוסף, במידה ותשלב תכנים ומידע מעניין לגולש תוכל להגיע עד לרמת "עובד" נוסף המשרת אותך 24 שעות ביממה וכאן הנקודה לחזור למימד הזמן שהוזכר בהתחלה. אתר או פרסום אינטרנטי חייב לתת לגולש מידע זמין כל הזמן, דרך המידע הגולש מפתח כלפיך אהדה \ התעלמות ואפילו ניכור. העשר את הגולש המחפש ידע או מידע תן לו בדיוק מה שהוא מצפה, אחד השימושים המרכזיים ברשת האינטרנט הוא חיפוש, בעזרת טקסט נכון, מסרים חדים וברורים שימוש בעזרים ויזואליים תוכל לנצח.
שלב הסיכום שאולי היה אמור להיות הפותח הוא השלב החזותי, בחרתי למקם אותו בסוף היות וקל מאוד להעסיק את הראש בצבעים או בפונטים, אך זהו שלב קוסמטי במיתוג, כאשר אתה יודע מהי הדרך, מה השפה שתלווה אותך, מי המתחרים ומה היעדים, הצד הויזואלי יצמח מתוכם ואף יהיה חזק וברור יותר. גוגל, יאהו, ebay, pay pall, you tube ואחרים הם מותגי אינטרנט שהביאו איתם שינוי, כולם נתפסים כמותגי רשת והם מובילים, סיפורי ההצלחה שלהם הם אסטרונומיים אך בשורה התחתונה הם החלו מאיתור צרכים אנושיים בסיסיים פשוטים שפשוט היו צריכים קצת עזרה, מצא את הצרכים הללו בתחום העיסוק שלך והפוך אותם להצלחה!
נכתב על ידי
אפרת צימט